25 Mayıs 2013 Cumartesi

TOMBİK MUCİT İŞ BAŞINDA; SAĞLIKLI İÇECEKLER






Ve karşınızda yeni arkadaşım ‘Desmo’. Kendisi özel bir varlıktır zira hem detox hem de smoothie keyfi yaşatıyor bana. Mutfağın ortasında taht yaptım kendisine. Eşim iyice bozduğumu düşünüyor bu içecek mevzusunda, her gün yeni bir lezzetle karşısında çıkıp denetiyorum. Kabul etmem gerekiyor ki hepsinin tadı şahane olmuyor bazen iş kazası da yaşanabiliyor ama telafisini hemen yapıyorum, çilekli muzlu olanı görünce bırak beni yaşadığını unutuyor. O nasıl bir konsantrasyondur öyle, hedefe kitlenmiş içecek deneği.


Yaz aylarının yaklaşmasıyla beni tutuşturan o ateş içimi de tutuşturdu ve hararetten yol kenarında çekici bekleyen beygir gibi dumanlar çıkartmaya başladım. Hal böyle olunca içimi serinletecek ve serinletirken sırf sağlıklı olduğu için tadını beğenmediğim ve doğal olarak yerini tatlı ile değiştirdiğim birçok bitki ve sebzeyi de hüpletmemi sağlayacak bir yöntem aradım. Arayan bulurmuş, ben de buldum ve bu dostumu alıp saflarıma kattım. Aldığım günden beri (6 gün) her saniye gar gar gar bir şeyler karıştırıyorum ev fabrikaya döndü, içeride ağır makine çalıştırıyorum sanki. Bu tip buz kırıcı özelliği olan blenderlar farklı firmalarda mevcut, baya revaçta olduğunu söylemem lazım.

Son keşfim ise ödem atıcı mix. Şahane bir şey oluyor, tadı biraz buruk ama naneli limonata sevenlere tavsiye ederim, tadı baya yakın. Ama yakın yani, aynı demedim, yaptıktan sonra beni anmayın.

Bu karışımları içtikten sonra tuvaletle aranızda yakın bir bağ oluşabilir burada suçlu maydanoz ve kereviz sapı, olayın kesinlikle benimle alakası yok. Şimdi size ilk tarifimi veriyorum, bu yumuşatılmış ödem atıcı mix tarifi (yeni başlayanlar için). Hazır mıyız?





İçindekiler;

5 çilek
1 dilim ananas
2-3 parça kereviz sapı
2- 3 yaprak nane
1 dilim deveci armut
1 sarımsak büyüklüğünde taze zencefil
1 su bardağı yağsız süt
Buz


Hepsini blender’a koyup köpürtene ve içinde büyük tane kalmayana kadar karıştırın.
Süslediğiniz bir bardağa (mümkünse bardağınızı da biraz soğutun) karşımızını dökün ve hayatın keyfini çıkartın..


Sevgiler, Esenlikler =)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder