15 Temmuz 2013 Pazartesi

TOMBİK KUĞU'NUN YEMEK GÜNLÜĞÜ No.01 ( Kaç Yanlış Bir Doğru Götürür? )


Söyleşi yazımı yazdıktan sonra çok güzel geri dönüşler aldım sizlerden, ben de daha şevkle koşarak gittim bu hafta Ayça Kaya'ya. Ufak tefek arada randevularımı kaçırdığım olmuyor değil, ne de olsa cumartesi rehaveti denen şeye temmuz sıcakları eklenince böyle erimiş akideye dönüyor insan. Ama bu hafta gerçekten kurulmuş saat gibi erkenden kalkıp koşa koşa gittim canım tartıma. Bakalım bu sefer durumum nedir diye de baya heyecanlıydım. Aslında ne zaman bu kadar heyecanlı gitsem kesin ya aynı kiloda kalmış olurdum ya da muhtemelen vücut su topladığı için bir kaç yüz gramcık fazlam olurdu. Bende moral sıfırın altında eksi bilmem kaç yüz. Yıllardır yaşadığım kısır döngünün kısa tanımı budur işte, evet. Sen yap yap ya da yaptığını sanarak 10 gün geçir sonra o kadar zamanın boşa gittiğini gör, mayo festivaline çok daha az zamanın kaldığı gerçeğiyle yüzleş, of of of. Sar başa.




Bu sefer kilomu da bilmiyorum, tabi bakmaya da cesaret edemiyorum, baksam bu satırları nasıl yazabilirim onu hiç kestiremiyorum. Yeliz Abla çıkarttı beni tartıya, dıt dıt dıt zaman geçmek bilmiyor, bir yorum yapsa keşke rahatlasam, niye ses çıkmıyor? gülümsüyor mu ne? N'oldu, kilo mu almışım n'apmışım? Derken biraz bekleyip Ayça Abla'nın yanına geçtim ve o sırada kapının ardından kilom fısıldandı kulağına, ellerini açarak gelirken 'yicezz dayağı bu yaşta iyi mi' diye homurdandım, o da nesi sarıldııııııı 'Afferim kız 1 kiloya yakın gitmiş' Yaheyyyaaaaa. Ben ki kilo veremediğine inanan tombik kuğu başarmaya başlamıştı. İçimde düğün dernek böyle davullu zurnalısından, odaklanamıyorum cümle kuramıyorum baya sevindim yani. Ama hemen frene bastı Ayça Abla 'kilo verdim diye sevinme, veremedim diye üzülme çünkü sen her yeni günde yeniden başlıyorsun ve her gün bir öncekinden daha az yemeye niyet edeceksin.' 

Kim kilo vermiş kim süzülmüş? Ben mi? Yok canım sende, ben daha bugün başladım:))) 

Günlüğümde yanlış yaptığım yerlerin üstünü çizdi Ayça Abla, yerine yenilerini ekledi, meğer ben aslında ne çok hata yapıyormuşum günlük hayatımda, 'aman bu kadarcık kaçırmadan bir şey olmaz' dememek gerekiyormuş çünkü onlar bir süre sonra hayatın rutini halini alıyormuş, işte o meşhur değişen maddeler;

*Öğlen: 2 yemek kaşığı kepekli makarna, 3 yemek kaşığı fırında sebzeli tavuk ve yeşil salata.
( Bunun üzeri makarnadan dolayı çizildi, makarnanın yerine 2 dilim kepek ekmeği olsaydı yıldız alacaktım, makarna pilav yerine ekmeği tercih edin)

*Kaçamak yaptım Hastaydım yarım muzlu pasta ama dilim büyüktü, bende yalan yok!
(Bunun üzeri fosforlu kalemle çizildi, o boyda margarin yemişim aslında o yediğim pasta falan değilmiş, kendimi tutmalıymışım, ama yani ben valla ne diyim şimdi benim yerimde siz olsaydınız o pasta ile öbür yarısı bile gidebilirdi, şef sanatını konuşturmuş bir süslemiş canım benim kıyamam, neyse tamam bu hafta yemicem sözüm söz!)

*Akşam: 2 yemek kaşığı pilav, vs vs
22:00'de 1 kepekli kurabiye yanında nescafe
(Elbette üzeri çizildi çünkü üst üste 2 kere ekmek dışı tahıl yani karbonhidrat tüketilmemeli ve ben bu yasak olan şeyi bu hafta 3 kere yaptım, bu hafta ekmek dışı tahıl tüketmeme ödevi geldi bu hatadan sonra adeta takım faulü kotamı doldurmuş gibi hissettim :)))

*21.30'da 10-12 adet kabak çekirdeği 
('Kabak çekirdeği çok yağlıdır.Kesinlikle uzak dur. Leblebi ve tatlı istediğinde hurma ve günkurusu kayısı dışında kuruyemiş ve kurumeyve tüketme, hem yağ hem de şeker alıyorsun' diyerek yasak işareti bu satıra da geldi. Dıtttt bu hafta çok hata yaptın Kuğu,yapmasaydın çok daha iyi bir sonuç çıkacaktı. Ama yarın yeniden başlıyorsun sorun etme.)



*Sabah: Malum kahve firmasından kepekli peynirli simit ve yağsız sütlü latte
(Evet çok kötü vah vahlık bir durum değilmiş ama yinede evde hazırlayacağım kepek ekmekli bir sandwich çok daha doyurucu olacak, kan şekerimi dengeleyecek ve hazır gıda tüketmemiş olacakmışım. Ben sabah yataktan kalkamıyorum ki, çivi ile çakmışsın gibi 45 dk sürüyor kopmam. Nasıl olacakta ben daha erken!kalkıp hazırlayacaktım tüm gün dışarıda yiyeceklerimi??? Azmettim ama bu sefer kendim için kendikendime fedakarlık yapacağım, günde sadece 10dk Kuğu kaçmak yok!!!!)

Bu hafta ekmek dışı o kadar çok tahıl tüketmişim ki çizik içinde kaldı günlüğüm ama onun dışında bol bol salata, sebze yemeği, yoğurt, cacık, et ve balık ızgara tükettiğim için bir aferin de kaptım :) İlkokula geri dönmüş gibiyim, boşa okudun 15 seneyi cicim, bir fasıl daha geçmen lazım üstünden. 

Değişimime bu şekilde devam edeceğim ama şu karbonhidrat tuzağına da dikkat edeceğim daha çok çok çok!! İnsülin direnci olan ve kilo vermesi yavaş olan bünyem için karbonhidrat evet gerekli ama fazlası benim yağ kaybetmemi engelliyormuş bu nedenle mümkün olduğunca dikkat ederek sağlıklı gıdaları tercih etmem gerekliymiş. Bildiğin bilinç altıma işliyorlar, ince ince dokuyorlar, sonra farkediyorum ki kendi kendime sayıklıyorum tüm bunları sürekli ve sürekli, sağlıklı gıda ye sağlıklı yaşa ve sağlıklı bir bedenin olsun. Kendine iyilik yap! 

Bu seferlik benim dersim bu kadardı, kocaman sarıldık birbirimize ve yine biraz dolanmak, nefes almak için kendime zaman ayırdım. Günlüğümü yazmaya devam ediyorum ve nasıl olduğunu fark edemeden eskiden çok tükettiğim bir çok şeyden uzaklaştım. Bir masada onlarca yemek varken, sağlıklı olanlarını seçmeye gayret eder hale geldim, bu haftaki ödevimi de başarı ile tamamlarsam kim tutar beni. Ha gayret Tombik Kuğu bu sefer değişiyorsun galiba :)))

Sevgiler, sağlıklar...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder