7 Aralık 2013 Cumartesi

YAĞ YAKAN KIŞ ÇORBASI; KUĞU's WINTER TURBO


Çorbayı hazırladığım günden bu yana, yani yaklaşık 5 gündür, her öğlenden sonraki ara öğünümde tüketiyorum. Yanında bir dilim kepek ekmeği ve biraz limon ile hem çok tok tutuyor hem de normalde yemeyeceğim ama sağlıklı olduğunu bildiğim sebzeleride tüketmiş oluyorum. Kışın kapıya dayanmasıyla grip gibi bağışıklık sistemine bağlı hastalıklara karşı da kendimi bu antioksidan değeri yüksek çorba ile savunuyorum :) Çorbanın yapımı hafif zeytin yağında soğanları kavurmak ile başlıyor, sonra tüm sebzeleri doğrayarak düdüklüye dolduruyor ve içine 2 su bardağı su koyup pişmeye bırakıyorum.  Sebzeler yumuşadığında blenderdan geçirip saklama kabıma koyuyorum ve yiyeceğim kadar ısıtarak uzun süre kullanmış oluyorum. Hava aldırmayan sağlam bir saklama kabınız varsa 5-6 güne kadar muhavaza edilebiliyor. İşte malzemeler.


2 adet kuru soğan
2 adet yeşil soğan
1/5 beyaz lahana
1/2 kırmızı turp
2 diş sarımsak
1 adet taze zencefil
1 adet havuç
1 demet maydanoz
1 demek dere otu
1 adet kabak
1/2 brokoli
5 adet kereviz sapı
1 adet taze fençel (halk dilinde;rezene)*
1/2 kereviz veya enginar
1/2 adet patates
2 adet kırmızı charliston
3-4 adet yeşil biber
bir kaç yaprak fesleğen ve nane
1/2 adet et suyu tablet
muskat, zerdeçal gibi bir çok baharat ile tatlandırabilirsiniz



*fençelin tam olarak görünümü şu şekildedir ve artık bir çok büyük markette satışına başlandı





Afiyet olsun =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder