25 Nisan 2012 Çarşamba

DUKAN USULÜ LAHANA ÇORBASI TARİFİ Mİ BU?




Dukan duraklama dönemi hakkında yazdığım yazıda bir lahana çorbasından bahsetmiştim. Çorbanın tarifi için aldığım mesajlar sonucunda bir an önce tarifi yazmaya koyuldum..

Hayatım boyunca zayıflama kampındaymışım gibi bitmek bilmeyen rejimler yaptım. Genetik tombik olmamdan ve bazı ufak rahatsızlıklarımdan dolayı rejimlerim hep yarım kalmıştır. Çünkü kilo vermek konusunda metabolizmamın inanılmaz bir direniş gücü var, bunun yanı sıra aynı gururlu ve dik başlı yanını kilo alırken göstermemekte. Rejimler ne kadar uzarsa o kadar sıkıcı olur ve bir süre sonra pes etmeye başlardım. Yıllar önce annemin bir mucize eseri keşfettiği lahana çorbası diyetini yapmıştım, sanırım çok sağlıklı değildi ve o yüzden bu lahana çorbasını sadece normal rejimlerde ara öğün olarak yemeye başladım. Kilo verme konusundaki inanılmaz yavaş ilerleyen zaman, inmek bilmeyen ödemleri bu çorbayı içerek biraz olsun kolaylaştırıyordum.

Dukan diyetimin  45. gününde bir baktım ki benim metabolizmam yine kumandayı eline almıştı ve beni pes etmeye zorluyordu. Ancak bilmediği bir şey var; bu sefer çok inatçı ve inançlıyım. O yüzden eski dostum olan lahana çorbasını Dukan'a uyarladım, sebze günlerinin ara öğünlerinde içerek bunu resmi olarak kanıtladım.


 Sonuç: metabolizmam pes etti ve sanırım şu anda kendini banyoya kilitleyip ağlıyor.


DUKAN USULÜ LAHANA ÇORBASI





1 adet renkli biber
1 adet orta boy kabak
1 adet küçük boy havuç
4 adet kereviz sapı
1 adet kuru soğan
1 demet maydanoz
1 demet dere otu
1 avuç ıspanak veya pazı
3 diş sarımsak
1 avuç taze yeşil fasulye
1 adet orta boy kereviz
1 adet küçük boy brokoli
1 adet küçük boy karnabahar
yarım küçük boy beyaz lahana
yarım kara turp
3 yaprak taze fesleğen
5 yaprak taze nane
1 adet et suyu bulyon
toz zencefil
toz zerdeçal
kırmızı pul biber
1 su bardağı su



( not: miktarları ve sebzeleri değiştirebilirsiniz ancak kereviz sapı, kereviz, lahana ve maydanozlar olmak durumunda.)

Tüm malzemeleri düdüklü tencereye atıp sebzeler iyice yumuşayıncaya kadar pişirilir. Hala sıcakken blenderdan geçirilir. Oda sıcaklığına gelince, buzdolabın saklama kabında tutulmalı. İçilecek miktar kadar ısıtılmalı. İçerisine limon suyu ekleyip içilebilinir.

Tadı Brownie gibi değil elbette ama çok çok daha sağlıklı olduğu kesin! 



AFİYET BAL ŞEKER OLSUN





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder