19 Nisan 2012 Perşembe

SON TOMBİK KUĞU IN DAAAAA HOUSE OF DUKAN !!!





Söz verdiğim gibi Dukan diyetine nasıl başladım, neler yaptım, neler yapmaktayım anlatacağım. Başlamadan önceki pazar günü ( yani her rejimde olduğu gibi bunda da ritüeli bozmadım ve pazartesi başladım. Ama bu sefer inanç kat sayım oldukça yüksekti.) eşim ve arkadaşlarımla güzel bir ziyafet çektim, ardından da markete gidip alışverişimi yaptım. Çıkan tutardan sonra sevgili Babam 'yemen bir dert yememen ayrı bir dert' dese de hiç umursamadım. Pazartesi sabahı kitapta ve internet sitesinde yazan tariflerimi çıkartıp bir çeşit yemek kitabı oluşturdum kendime. 


Dukanın resmi internet sitesinde ideal kilomu hesapladım ama çıkan sonuç kısa dönem askerlik süresi ile aynıydı. Bunu göze alarak ve başka her şeyi unutarak yeni bir hayata başlamaya karar verdim. Gel tezkere gel tezkere...   Maratonun ilk günü 'Atak Evresi'. Bu kişiden kişiye değişiyor ve en fazla 10 gün yapılıyor. Benim için verdiği rakam 5 gündü. Ayrıca şunu belirtmemde fayda var, diyete başlamadan önce kapsamlı bir check-up yaptırmıştım. Rejime başlamamam için herhangi bir engelim var mı öğrenmek istedim. Meğer turp gibiymişim hatta bunu yapmam için gerekli olan nedenler çok daha önemliymiş.Ve koşuya başladım.






ATAK EVRESİ  1. GÜN

Sabah: 
Jambonlu lorlu dukan usulü krep
yağsız sütlü nescafe




Arada:
yağsız beyaz peynir
2 dukan kraker

Öğlen:
Tavuk Izgara
Yağsız yoğurt

Ara:
Lorlu Cheesecake
Yeşil çay

Akşam:
Bonfile
Dereotlu yoğurt

Ara:
Meyve çayı





2. GÜN

Sabah:
Haşlama yumurta
Dukan ekmek
Beyaz peynir

Öğlen:
Tavuk ızgara
beyaz sos

Ara:
Lor peyniri
Dukan usulü 2 kraker

Akşam:
Bonfile
Domates sos
Yoğurt

Ara:
Kahveli Muffin
Sütlü nescafe




3. GÜN

Sabah:
Maydanozlu lorlu omlet
Yeşil çay

Ara:
Jambonlu yağsız dil peynirli roll

Öğlen:
Domatesli rosto
yoğurt

Akşam:
Izgara kalamar
Beyaz peynir
Levrek buğulama

Ara:
Limonlu kurabiye
Bitki çayı




4. GÜN

Sabah:
Jambonlu beyaz peynirli Dukan krep
Meyve çayı

Öğlen:
Tavuk sote
Yoğurt

Akşam:
Dukan usulü somon ızgara
Ravigot sos

Ara:
Goji marmelatlı muffin
Yağsız latte

  


5.GÜN

Sabah:
Beyaz peynirli omlet
Dukan usulü kraker

Ara: 
Jambonlu kaşarlı roll

Öğlen:
Ton balığı
Beyaz peynir
Kornişon turşu

Ara:
Dukan usulü tofu cips
Dere otlu susuz yoğurt

Akşam:
Eritme peynirli bonfile
Domates sos
Zencefilli kekikli yoğurt




Not: Hiç bir miktar belirtmedim çünkü miktarları paşa gönlümüz belirliyor. Yemek yeme sıklıklarımızı da...






Bunları tek başına yapmanın elbette bir anlamı vardı ancak yanında özellikle her gün 20 ila 30 dk arası yürüyüş yaptım ve ne kadar sevmesem de 2 lt su içtim. Geri kalan yaptığım ekstraları yazmaya devam edeceğim. Çünkü bu sefer gerçekten bana bir haller oldu. Elbette zorlukları var... Onlarıda anlatmak lazım.




Sonuç: Ayda bir kilo veren bünyem 5 günün sonunda 2 kg vermenin getirdiği tarifsiz sevinç ve çılgın coşkular içerisinde savrulup durdu. Hafifleyen ruhumu anlatmama gerek yok sanırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder