19 Ekim 2011 Çarşamba

RÜYAMDA REJİM LİSTELERİ TARAFINDAN KOVALANIYORDUM Kİ.....





Uzun zamandır yazamadım ama bunun kesinlikle miskinlikle alakası yok. Yani tam olarak yok. Son zamanlarda televizyonda ve kitaplarda; doktorların bir ay içerisinde verilmesi gereken maksimum 4 kg olduğu tezlerini inceledim ve doktorumunda aynı fikirde olmasıyla bir deneme yaptım. Şöyle ki; bir diet listesi yanında kısa yürüyüşlerden oluşan spor programı ile 10 gün geçirdim. Tabi bu liste tamamen bana göre hazırlanmış, kan değerleğim doğrultusunda düzenlenmiş bir listedir. Benden başka birine iyi gelir mi kimse bilemez. Sadece miktarlar ve sağlıklı yiyecekler konusunda fikir vermesi açısından paylaşacağım. 



Gittiğim her doktor günde 3 lt su iç derdi ama yapamazdım. Onun yerine 3 lt kola içerek açığımı kapamaya çalışırdım. Belkide şu andaki doktorumu sevmem ve başarmamın sebebi mantıklı açıklamalar yaparak motivasyonumu sağlamasıdır. Bu nedenle günde 5 bardak su içip üzerine her fırsat bulduğumda yürüyorum. Taksiye binmek yerine yürümek hem bütçeme hem bünyeme iyi geliyor. Taksici amcalar pek bir kızacak bana ama kusura bakmasınlar artık devir ekonomi devri.






Ve beklenen an.. İşte o liste. Bundan ne zaman bahsetsem "kaç günde kaç kilo verdin?" sorusu soruluyor, biliyorum aklımıza ilk bu denklem ve çıkar opsiyonu geliyor. Sen yap görürsün diyeceğim ama yapma çünkü bu benim listem. Cüsseni kaldır, doktora git, tahlillerini tamamla, kendi listeni al. Bu da benimki;




KAHVALTI (08.00 - 09.00)





2 dilim çavdar ekmeği
az yağlı beyaz peynir veya lor peyniri
2-3 adet zeytin
domates,salatalık,maydanoz,nane




ARA ÖĞÜN (11.00)


1 bardak ayran veya 1 bardak yağsız sütlü kahve




ÖĞLE YEMEĞİ (13.00 - 13.30)

3 köfte büyüklüğünde et ile (et,balık,hindi) karışık salata
(salatada mısır, peynir ve turşu olmayacak)
1 dilim kepek ekmeği


veya


6 yemek kaşığı sebze yemeği
1 su bardağı yoğurt
karışık salata




ARA (15.00)


1 porsiyon meyve




ARA (17.00)


5 çiğ badem ve 2 yemek kaşığı yoğurt


AKŞAM YEMEĞİ (20.00 - 20.30)


1 porsiyon et, balık veya hindi
karışık salata
1 dilim tam buğday ekmeği


GECE  ( 22.00)


1 su bardağı yağsız süt




( Gece yemek yerken 2 kere düşün, özellikle şekerli gıdaları! 9 dan sonra çiğneme işi biter ve sıvı tüketimi başlar. Dozu kaçırıp geceyi tuvalette geçirme niyeti yoksa ölçüyü kaçırma. Bir Dost.)


Dikkat edersen bol bol yoğurt ve süt var bu listede çünkü bu bana özel bir liste ve spor yaptığım için protein konusunda bol kepçe davranabiliyorum. Belki başka birinde hiç bir işe yaramaz bunlar. 
Doktorumun fosforlu kalemlerle çizdiği notlarıda yazmam gerekli. Çünkü bunlar herkes için geçerli. belki bir faydası olur.








1. Günde 2 fincan yeşil çay iç. Tercihen erken saatlerde.
2. 21.00'den sonra yemek yeme.
3. Ana öğünlerde masadan doyarak kalk ancak akşam yemeklerinde biraz daha dikkatli ol.
4. Tatlı yok! Şeker, şekerli içecel ve yiyecekler asla yok!
5. Sebzeleri buharda veya fırında pişir.
6. Sadece zeytinyağı kullan. Günde 1 yemek kaşığını geçme.
7. Tuz konusunda pinti ol!


Ve altı çizili metin : Öğünlerini saatinde ye ve sakın öğün atlama!
- Emredersiniz Komutanım! Rap rap rap!




Papaz her gün elbette pilav yemez. Rejimde olan bünyeninde güzel yemek yeme hakkı vardır. Tarifler ile yeniden karşında olacağım. Şimdi yürüyüşe gitmem lazım. Sağlıklı günler efendim.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder