2 Kasım 2011 Çarşamba

SON TOMBİK KUĞU'NUN MUTFAĞI GURURLA SUNAR

Tatsız tuzsuz rejim yemekleri yapan yerlerden gına geldi, güzel yemek benim anayasal hakkım olmalı. Bu yasa teklifimde yalnız kalınca kendimi mutfağa atıp (biraz doktorumdan da bilgi çaldım, itiraf ediyorum.) lezzetli yemekler hazırlamaya başladım. Tek gayem hafif olsun ama kesinlikle tadı yerinde olsundu. Bu noktaya nasıl mı geldim? Gittiğim her lokantada yeşillik kemirmekten olsa gerek bünyemdeki değişimler hızlanmıştı, farkındaydım ama görmezlikten gelmeye uğraşıyordum çünkü sevgili şeflerin hayal gücü tabaktaki yeşillik buketinden ileri gidemiyordu ve benim başka seçme şansım kalmıyordu ki geçen hafta kendimi Erenköy'de trenleri izlerken buldum. İşte o anda mutfak maceram başladı. Misafirlerden sevgilime hepimiz aynı lezzetli yemeği yiyebilmeliydik! Hepimiz birimiz birimiz hepimiz için fikrini artık hayat görüşüme monte etmeye çalışıyorum, başaracağım. Ben yağlı yemek yiyemiyorsam yapmayacağım ama yaptıklarımla da rezil rüsfa olup hanım kısmını üzerime güldürmeyeceğim. Ziraz loto tutturmuşlar gibi heyecanla ve zevkle üzerime saldırabilirler. Tepkiler şimdilik olumlu.

Yaptığım yemekler arasında kamu oyu yoklaması yaptım ve ilk 5'i oluşturdum. İşte ilk menü....




DOMATES SOSLU SÜLÜN IZGARA SEBZE SHOW

Malzemeler;




2 büyük boy kabak (julyen doğranmış)
2 adet renkli biber (jülyen doğranmış)
7-8 adet mantar
Yarım ince doğranmış soğan
1 su bardağı domates püresi
2 yemek kaşığı taze fesleğen
1 tatlı kaşığı zeytin yağı
toz sarımsak, kaya tuzu, karabiber, biberiye, miniminnacık zencefil


Hazırlanışı;

180 dereceye fırını ayarlayıp biraz ısıtın. Fırına dayanıklı bir kaba yağı sürüp kabak, mantar, soğan ve biberleri koyun. Üzerine domates püresini gezdirip baharatları ekleyin. Folyo ile kabın üzerini kapatıp fırına verin. 30-35 dakika pişirin ve süsleyerek servis yapın.



NOT: Sebze showunu jülyen kesilmiş tavuk, biftek veya hindi ile doyurucu bir ana yemek haline getirebilirsin ancak o zaman pişme süresi  40-45 dakika olmalı. Beyaz et için fesleğeni tercih ederken kırmızı et ile biberiye tercihini kullandığında lezzetleri dengelemiş olursun.



Süsleme kısmı önemli. Süslü bir yemeği obur tavuklar gibi değil narin kuğular gibi yersin ve böylelikle daha çabuk doyarsın. Bir yemek hayal et; hem gözüne hem burnuna hem damak tadına hitab ediyor. İşte o noktada kal. Ben kaçtım.




YANINDA;

Hafif sulandırılmış yoğurdun içerisine 2 adet salatalık rendeleyin
"dereotu, maydanoz, nane, fesleğen ve reyhan" ile tatlandırın.


Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder