14 Ekim 2013 Pazartesi

SAĞLIK DEPOSU BALIKLARIM BENİM


Balık konusunda bu kadar tutucu olmamız mantığıma ters. Üç tarafı denizlerle çevrili memleketimiz balık tüketim oranını düşündükçe kendimi bir duvardan diğerine çalmak istiyorum. Üstelik dünyanın en sağlıklı gıdası olabilir ama ona rağmen açıklanan il il yıllık balık tüketim miktarları  ve satış fiyatlarını şakınlıkla okudum. Hazır sezon açılmışken ben de gittim dondurucum için güzel güzel paket yaptırdım, bizim aile küçük ne de olsa o yüzden ikişer porsiyonluk böle böle balıkçı da bir hal oldu. Ama keyifli insanlar vesselam, her balıkta bana ayrı bir tarif verdi, miskinliğimi bilmeden. Yağlı kağıdın üzerine balığı yerleştir sonra içine ne koysan gider mantığım harekete geçti ve ortaya balık ağırlıklı bir akşam yemeği daha... Kırmızı etin kilosunun 35 tl levreğin 16 tl olduğu markette gözünüzü seveyim balık tercih edin, fırında yaparsanız ev kokmaz. Kaldı ki bu davlunbaz sistemi henüz gelişmemişken bizim ev buram buram balık kokardı her çarşam ve pazar akşamları, ona rağmen gidip annemin gıdısından öperdik 'ellerine sağlık' diyerek. Valla sağlık.




Not: Parlaklık yanıltmasın, bir damla bile yağ konmadan fırında pişmiştir zat-ı muhterem. Üzerine kekik, defne vs ne bulsam ektim biçtim. Kokusundan rahatsız olanlar olabilir, alternatif olarak mezgıt veya somon balığını tavsiye ederim, içinde soğan ve patates olursa da kokusunu daha çok çeker, rahatlıkla yiyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder